Surat Gadai Hilang

Prosedur Hilang Surat Akuan Gadaian

Ini adalah jika pelanggan hilang Surat Akuan Gadaian;
    1. Pelanggan yang kehilangan Surat Akuan Gadaian hendaklah hadir sendiri ke cawangan Ar-Rahn yang mana pelanggan melakukan urusniaga gadaian.
    2. Aduan kehilangan dibuat oleh penama diatas Surat Akuan Gadaian sahaja dan Ar-Rahn akan mengeluarkan satu salinan Surat Gadaian.
    3. Pelanggan hendaklah membuat Surat Akuan Bersumpah di Mahkamah atau Pesuruhjaya Sumpah.
    4. Pelanggan hendaklah memaklumkan kepada Ar-Rahn dalam tempoh TUJUH(7) hari dari aduan kehilangan bagi mengelak pihak tidak bertanggungjawab mengambil kesempatan.
(Ar-Rahn tidak akan bertanggungjawab sekiranya mana-mana pihak membuat tuntutan ke atas Surat Akuan Gadaian tersebut bila mana Pelanggan gagal memaklumkan kepada cawangan Ar-Rahn tersebut)

No comments:

Post a Comment